onsdag 9 mars 2016

Från Australien

Idag fick jag ett litet paket ända från Australien. Det var fler VG's eller Vortex Generators som de egentligen kallas till mitt flygplan. För en tid sedan skulle jag montera dessa även på undersidan av stabilistorn och då tog de slut. Jag tycker att jag följt alla instruktioner till punkt och pricka men i alla fall så tog de slut. Jag bedömde att jag skulle behöva tio stycken till. Så jag sände ett mail till leverantören som finns i Australien och han svarade snabbt att det inte skulle vara några problem:
Gday Leif,
No problem, I'll send you 20 extra VGs, no charge.Cheers,JG
Det gillar jag. Att stå för en komplettering av min första order. Det kallas service. Elva dagar tog det för varan att komma hit.
Så nu blir det till att montera dessa och sedan provflyga när det blir tillfälle till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar